Total Pageviews

Saturday 24 December 2011

mY lOvELy MeMoRiEs

today dah masuk 3 month bergelar pekerja...setelah 3 tahun bertungkus lumus dengan buku-buku, dengan bahan rujukan, go to class, sleep..hahahahha...tidoQ je lebih...wah teringat pulak zaman study..nak review balik la...

but i thanks to ALLAH coz give me the best situation...

perjalanan sebagai seorang student...mula2 tu i think very hard to me nak handle jadual time study ni, sebenarnya xsusah pown..cuma nak dengan xnak jew...sebab bukan xpenah sekolah hahaha..so sama jew i think...hahaha.. but nak bezakan time study kat sekolah dengan dengan universiti sangatla berbeza...

masa STPM dulu...ada jadual..ikut jew jadual yang cikgu bagi ikut dengan sepenuh keikhlasan...:)
pegi sekolah balik sekolah....macam tu la 2 tahun di sekolah penanti...

memories yang sangat xboley lupakan menangis sebab xnak dok hostel padahal diri sendiri yang nak duduk.. cakap kat mak kat rumah xboley belajar la...macam2 alasan...tp bila dok hostel menangis bagi alasan xnak duduk...padahal bukan xpenah dok hostel..saje gatai...:P

lepas abis STPM tunggu result UPU....tunggu punya tunggu....

ALHAMDULILLAH i got UNIVERSITI UTARA MALAYSIA.....ya ALLAH time tu my feeling sangat2 bersyukur sebab rezeki xsemudah orang lain..alhamdulillah rezeki start masuk universiti ni....

yang paling best my mom...hug & kiss me....she very pround of me..sebab satu2nya anak first yang masuk universiti kerajaan....hehehehe...

but i got bukan subjek yang dimintak...AKAUN adalah macam sebati ngan idup but xde rezeki meneruskan minat terhadap akaun... i got IJAZAH SARJANA MUDA PENGURUSAN PEMBANGUNAN DENGAN KEPUJIAN... 

first, in my mind apa la kos yang aku dapat neh...apa yang aku nak kerja nanti....tp aku buang jauh-jauh sebab bila pikir balik..U ni jew yang nak ambik aku...kos ni jew yang diorang nak bagi..result aku STPM dulu xbagus sangat..2.58..sapela nak ambik for the best course....

apa-apa pown i thanks for ALLAH because ALLAH want make me happy....ALHAMDULILLAH...aku bertungkus lumus study pegi kelas..balik kelas.. sebenarnya kos aku neh more town planning... sekarang dah tukar minat kepada pembangunan negara..wah..alhamdulillah sekurang2nya i got new knowledge...

belajar kat U ni xsama dengan sekolah..lagi best..tp masa 1st sem aku cakap cikgu tipu sebab ramai cikgu cakap study kat U paling best..tp aku rasa terbeban..sebab banyak assignment, presentation, exam... tp bila aku dah dipertengahkan baru aku terpikir apa yang cikgu cakap semua betol..diorang xpenah tipu...sangat2 best..

nak tau nape...

(1) i got new friend from pelbagai negeri, belajar pelbagai loghat, pelbagai ragam aku dapat belajar..kawan-kawan yang aku dapat sangat2 baik, caring, loving...anything happen aku akan cerita kat diorang..tp ada jugak yang benda xpatut dicerita aku simpan in my deeply heart..hahaha

(2) my jadual...hahaha aku boley pilih sendiri hari apa nak p kelas, nak belajar subjek apa..semua boley pilih ikut kehendak sendiri...bestkan...

(3) i got new knowledge...disebabkan tersangat banyak assignment aku kena ulang alik p library sebab nak cari bahan tulisan...kalau x mesti dapat markah corot dengan lecturer...lecturer pown selalu kena p jumpa sbb nak minta advice...:p

alhamdulillah i finish my study 6 month ago...cuma xkonvo je lagi...bulan 10.2012..baru berpeluang sebab U dah buat 1 tahun sekali..so start kerja dengan transkrip smentara.... 

1 comment:

  1. Kenangan manis akan bertambah manis jika tersimpan lagi lama..

    ReplyDelete